قانون 2 دقیقه خرید سیم گالوانیزه و مفتول گالوانیزه

Wiki Article

فرآیند تولید سیم بسیار ساده است، اما برای گالوانیزه کردن سیم باید مراحل زیر را طی کرد.

این فرآیند ضمن مقاوم نمودن مفتول در برابر رطوبت و شکستگی، آن را منعطف نیز می‌سازد. این عمل با هدف جلوگیری از خوردگی فلز پایه یعنی فولاد و زنگ‌زدگی آن انجام می‌شود.

گالوانیزاسیون فرایندی است که در آن فولاد را در «روی» مذاب غوطه ور می کنند تا پوششی مقاوم و محافظ از روی ایجاد گردد تا مقاومت فولاد افزایش یافته و خوردگی و زنگ زدگی آن پایین بیاید.

هر چه ضخامت فلز روی بیشتر باشد، میزان مقاومت پوشش و در نتیجه مقاومت فلز در برابر خوردگی و زنگ زدگی بیشتر می شود. طول عمر فلز گالوانیزه شده، هزینه گالوانیزه کردن و محیطی که فلز در آن قرار خواهد گرفت در انتخاب وزن و ضخامت روی تاثیر گذار است.

مفتول گالوانیزه ایرانی دوام زیادی در برابر رطوبت و اکسید شدن دارد و هرچه کیفیت تولید مفتول بالاتر باشد استقامت آن در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی بیش‌تر می‌شود.

از آنجا که هزینه گالوانیزاسیون زیاد نیست، در نتیجه آن را می توان در بازار با قیمت مناسبی خریداری کرد.

پوشش روی مانع از رسیدن مواد خورنده به فولاد زیرین یا آهن می‌شود، از خوردگی فلزات جلوگیری کرده و مقاومت فولاد پوشش داده شده عمیقا افزایش می‌یاید.

سیم فولادی گالوانیزه به گونه ای است که از ورود حیوانات و سارقین به محل شما جلوگیری می کند و در واقع با این کار امنیت شما را تضمین می کند.

کلیک کنید لازم به ذکر است که در روش گالوانیزه گرم چون لایه بسیار ضخیمی از روی ایجاد می‌شود، رنگ‌آمیزی آن سخت خواهد بود؛ ولی در گالوانیزه آبکاری ورق تولید شده دارای ظاهر براق و زیبایی بوده و رنگ کردن آن نیز ساده‌تر است.

به همین دلیل فولاد مورد استفاده در بدنه خودرو با استفاده از الکتروپلات محافظت می‌شود.

به عنوان مثال از این محصول در صنایع بسته بندی، ساخت ماسک پزشکی، در ساخت لوازم تحریر، در ساخت وسایل هنری، زیورآلات و منبع از این دست کاربردها مورد استفاده قرار می گیرد. در یک دسته بندی کلی سیم مفتولی در انواع زیر و همچنین به صورت جزئیات بیشتر شاخه ای، کلاف و یا قرقره در بازار موجود می باشد:

مطالعات متعددی برای مشاهده اثرات گالوانیزه گرم بر آن را بررسی کنید روی خواص مکانیکی انواع مختلف فولادها انجام شده است که شرح یکی از آن ها و نتیجه آن در این مقاله آورده شده است:

درپوش گالوانیزه در صنایع مختلفی از قبیل صنایع آب، گاز، بخار و هوا کاربرد فراوانی دارد.

این سیم های مفتول به دو دسته سرد وگرم تقسیم میشوند.در نوع سرد فلز روی با سیستم آبکاری با برق – الکترولیز- روی سیم سایت منبع می نشیند.

Report this wiki page